Salute toing2 pada ayah dan ibu tunggal yang tak pernah putus asa mendidik anak mereka biarpun macam-macam rintangan, masalah yang diorang kena tempuh. Apa lagi semua tu terpaksa di tempuh sorang2.♥ tabik !!
Kes satu:
Tak lain tak ukan, ayah aku! ♥♥♥ kalau nk gambarkan rasa sayang aku kat parent aku memang tak tergambar lah kan. Sejak mama takde babah yang didik kitorang. Bagi makan pakai secukupnya. Sedih aku tengok babah kerja awal pagi, balik sampai malam. Buat masa ni kaka tak mampu lagi nak balas jasa babah. Tapi, kakak janji akan belajar sungguh2, buat perkara yg berguna yg boleh banggakan babah dan mama.♥♥♥
Kes Dua:
Ibu tunggal. Memang aku bangga dan salute sgt sebab sgt susah hidup tanpa suami. Ibu tunggal yg aku jumpa ni sgt tabah dan kuat mendidik 2 orang anak lelaki dia. Dia dtg makan kat kedai aku. Anak dia sgt aktif. Main dengan pekerja lelaki. Ke sana ke mari. Macam dah lama kenal. Masa nk byr, baru aku tau akak tu kurang upaya. dia susah nak berjalan, dan pegang barang dgn sempurna.
Aku: Aktif anak-anak akak.
Akak: Budak takde ayah memang macam tu. diorang suka ikut lelaki.
Aku: Suami akak meninggal ke?
Akak: Dia cabut lari. Tak bagi nakfah tak bagi apa. Kalau akak senang je, orang tanya akak cakap dah mati. Orang mati je tak boleh bagi nafkah kat anak-anak diorang. Akak ni kira gantung tak bertali lah.
Aku salute akak tu sebab dia mampu jaga anak dia dengan sempurna walaupun dia tak macam kita.
Nota Kaki: Ayah dan Ibu adalah orang yang patut kita sayang dan tak sia-siakan!

No comments:
Post a Comment