Main kejar-kejar
Al kisahnya kejadian ni dah seminggu berlaku. Tapi terlupa nak update kat sini [=.="]. Aku nak share kat korang sebab aku rasa kisah ni lawak. Aku sendiri asyik gelak jer bila terfikir balik. Ni kira mangsa wakenabeb jugak. Tak merancang pun nak kenakan dia. Mangsanya adik aku, Nadiatul Akma, 15 Tahun.
Tanggal 3hb April 2011, babah ajak kitorang pergi dolan-dolan kat Tesco Setia Alam. Standard awal bulan, belanja barang dapur, pergi makan, dan pergi berjimba2 kat area meru. (sebab gaji babah lebih bulan ni (^.^)) So, pagi tu kitorang siap2 la sebab babah ajak kitorang keluar pukul 12 lebih.
Semua dah siap, kunci motor, enjin kereta pun dah hidup, kitorang masuk dalam kereta kecuali Abby sorang je (nama manja dia) sebab dia kena kunci pintu dengan pagar sekali. Tah macam mana Alang boleh keluar idea busuk, "KITA BUAT2 TINGGALKAN ABBY JOM" yang lain ni pun menyokong lah. Babah pun undur kereta, (Abby rileks lagi kunci pintu), pastu terus jalan tinggalkan Abby. (selalu pun abah bawak keluar kereta dari garaj dan parking kejap bawah pokok).
Kitorang ingat dia tak kejar sebab babah confirm pusing balik untuk pick up dia. Sekali bila toleh belakang, dia tengah semangat berlari mengejar babah. Tangan melambai2 macam tak hengat. Babah pulak kuat mendajal, sengaja je dia buat tak tahu. Kitorang pun apalagi, sakan gelakkan dia sebab kitorang tak sangka dia akan kejar sampai camtu sekali.
At last, babah berhenti jugak sebab kesian. Dia masuk kereta dengan muka cemberut. "Jahat taw tinggalkan Abby. Penat Abby lari" bla..bla..bla.. puas la dia membebel. Tapi kitorang sambut dengan gelak je. Dala dulu kena langgar lari (orang langar, dia yang lari) pastu kena tinggal pulak. memang kesian....huu~~
6 comments:
Hahahahaahahah!!
Alang tu mesti cute kan..
hahahahahaahah :)
puhlease....!!!!
@SyafiqahSyaza(SweetSyaza)
babah ikut ckp kitorg je..
mslh jugak klw babah sporting cmtuh..hahaha
haha..best bila egt balik kn??
Yeyyy!! Babah terbaik lah!
Ajak babah makan mcd jum long!
@mai yee
jom jek..
ko ckpla kat babah..
Post a Comment