Tiba2 terasa nak kaji diri sendiri. Orang kata perwatakan kita boleh dibaca melalui bulan kelahiran. Hurm, aku lahir bulan mei. So, orang bulan Mei ni camne pulak? Baik ke aku?chewaah... Ni lah hasil dari kajian yang dibuat oleh Dato' Fadzilah Kamsah. Disebabkan aku lahir bulan Mei, so yang appear kat sini Mei jelah ye. Member2 Mei, jom tengok!
Keras hati & tegas =>
Setuju! Aku memang jenis yang keras hati siket. Berjuta dah yang kata macam tu. terutama kaum2 adam ni. So what, ada aku kesah?? Aku suka nampak kuat di depan orang sebab aku benci di pijak2. Bagi aku, biar orang tak kenal siapa aku lagi bagus dari diorang tahu segala isi hati aku then senang2 je buat benda tu jadi bahan nak jatuhkan aku. No way ok!
![]() |
| Add caption |
Kuat semangat & bermotivasi tinggi =>
setuju 200%! aku selalu yakinkan diri untuk menjadi seorang yang kuat. Sebab hanya yang kuat je boleh survive dalam hidup. Tapi realitinya, aku lemah gak kadang2 tuh. haha~ Tapi aku akan sentiasa cuba bangun balik utnuk teruskan hidup.
Pemikiran yang tajam =>
Huh, tajamlah sangat. haha~ aku lumpy(lambat pikap) jugak kadang2 tuh. Innocent terlebih, tapi bab2 study memang cepat pikap. aku suka kerek dengan member2 aku kalau aku dapat jawab soklan lecturer aku. Keji tak?
Mudah marah apabila tidak dikawal =>
Betul!! aku failed siket bab anger management ni. Tapi, aku lebih suka pendam kalau aku marah. Cuma muka aku tak boleh blah la. Takkan ada orang berani nak tegur aku bila aku dah buat muka ketat macam tu. Scary sangat kot.hehe...
Pandai menarik hati & perhatian orang lain =>
Hurm, boleh diterima pakai kot. Aku tak berapa pasti pasal hal ni. Cuma buat masa ni, takde lagi lah orang yang cakap kat muka aku yang dia benci aku. Maybe sebab aku boleh je in dengan kepala sape2. tapi, kalau orang benci takkan nak cakap depan2 ye x?
| Adorable tak? |
Perasaan yang amat mendalam=>
huuuu~~ mendalam tuh. Sedalam mana cintamu~~~~~ chewahh, sedap tak aku nyanyi? Aku ada perasaan yang sukar ditafsir. Tapi bila aku dah suka seseorang tu, aku akan cuba jaga hati dia sebaik2nya. Aku tak suka dilukai (ngahaha) Tapi, tak ramai yang boleh terima cara aku sebab aku sangat ego. huuu~
Cantik dari segi mental & fizikal =>
ngehehehe (0^-^0) *blushing*. Cantik ke?
| Cantik ke? |
Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain =>
Memang mudah dipengaruhi. Tu la payahnya. Senang sangat kena tipu (T_T) satu perangai yang tak boleh ubah sebab aku cepat simpati kat orang.
Mudah dipujuk =>
Memang! Senang je nak pujuk aku ni. Aku tak reti nak pujukorang dan aku tak reti nak merajuk. So, bila aku ,merajuk lama2 tu tandanya aku mengada-ngada. haha!
Bersikap sistematik (otak kiri) =>
Aku memang suka seni, muzik yang unik, dan kira2. Orang kata benda tu tak cantik, tapi bagi aku benda tu cantik. Orang kata muzik tu ta sedap, au kata best gila. Aku memang pelik. Dan aku suka jadi pelik. Sebab pelik tu membezakan kita dengan orang lain.
Suka berangan =>
Ni memang dah betul sangat. Habit yang tak boleh diubah. Kat mana2 pun aku boleh berangan. Benda yang mengarut yang aku sorang je tahu menjadikan aku ni seorang tukang merapu yang baik. Hurm, dalam erti kata lain, aku suka mengarang cerpen mengikut fantasi aku.
Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu =>
betul kot. Sebabaku selalu dapat predict apa yang orang lain rasa even diorang tak bagitahu aku pun. Jadi, lebih mudah aku nak jaga hati dia sebab aku takan tanya soklan yang bikin panas yang boleh buat dia mendidih sampai takat 100 darjah. Masak aku!
Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit =>
Sungguh! telinga dengan leher aku memang selalu sakit2. terutama leher la. aku suka sangat salah tidur. Ada je mangsa tukang urut free yang kena urut aku.haha!
Pandai berdebat =>
Aku memang suka cari pasal, so memang tepatla andaian ni. Aku suka buat orang bengang dengan ayat aku dan aku suka nak menang bila lawan cakap. Satu lagi perangai keji yang tak boleh nak diikut.
Kelemahan sistem pernafasan =>
Lemah ke? tapi, aku takde la rasa susah nak bernafas ke apa. Ok lagi la kot. Salah kajian ni. heheh~
Suka sastera, seni & muzik serta melancong =>
Suka~ suka~ suka~
Tidak berapa suka duduk di rumah =>
Salah ni! sangat2 suka duduk kat rumah. Kadang2 tu tak keluar sehari pun taper. Rumahku syurga ku kan?
Tidak boleh duduk diam =>
Betul. Aku tak suka duduk melepak. Kecuali kalau aku takde keje memang aku tidur.
Tidak punya ramai anak =>
Nak ramai tu, tak ramai la sangat. Tapi harap dapat anak yang soleh dan solehah. =]
Rajin dan bersemangat tinggi =>
Rajinla sangat. Pemalas jugak sebenarnya. Tapi bila dah mula mengemas, tak de sape boleh halang. Lagi teruk, segala benda depan mata yang aku rasa tak perlu memang aku buang terus la. Jangan cari2 dah!
Agak Boros =>
Betul sangat! bila ada duit memang tak hengat. esok ni sempat nak gi tengok merong mahawangsa. padahal duit takde. hish!
P/s: banyak buruk dari baiknya. Korang da ushar korang punya rahsia ke? search sekarang. dah link pun kat atas tu!












No comments:
Post a Comment